در جلسه تنظیم بازار استان مطرح شد

توزیع کالاهای تنظیم بازار با تقسیم‌بندی شهر به ۴ قسمت

رئیس صمت استان یزد گفت: برای توزیع یکسان کالا در یزد، شهر را به چهار منطقه با دربرگیری ۱۱۰ فروشگاه برای توزیع کالاهای تنظیم بازار تقسیم‌بندی کرده‌ایم.

به گزارش همشهری‌آنلاین، بنا بر اعلام سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد، محمدرضا علمدار یزدی در هفتاد و هشتمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان یزد با اشاره به اینکه میدان شهید بهشتی یزد در مرکز تقسیم‌بندی توزیع کالاهای تنظیم بازار قرار دارد، گفت: منطقه اول خیابان امام خمینی(ره) و خیابان شهید رجایی، منطقه دوم خیابان شهید رجایی و خیابان فرخی، منطقه سوم خیابان امام خمینی(ره) و خیابان کاشانی و منطقه چهارم خیابان کاشانی و خیابان فرخی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد افزود: برای هر منطقه ۲۸ فروشگاه بزرگ، زنجیره‌ای، تعاونی مصرف و فروشگاه منتخب را مشخص کردیم و برای شهرستان‌ها نیز با توجه به نسبت جمعیتی میزان سهمیه را مشخص می‌کنیم.

وی ادامه داد: البته سعی ما بر این بوده که کالاها را به سمت سامانه‌ای کردن ببریم که به این منظور سامانه «ستکا» سامانه‌ای برای نظارت بر شبکه تولید و توزیع کالای اساسی، برای اولین بار در کشور در استان یزد راه‌اندازی شده که در سال گذشته با فروش لاستیک حواله‌ای فعالیت خود را آغاز کرد و در شرایط کرونا اولویت خود را بر روی تهیه و توزیع ضدعفونی‌کننده و ماسک و دستکش گذاشته و به زودی اقلام دیگری از جمله گوشت، مرغ و شکر را نیز به صورت تنظیم بازار ارائه خواهد کرد.

دبیر کارگروه تنظیم بازار استان یزد بیان کرد: تنظیم بازار شامل چهار محور تأمین، توزیع، نظارت و اطلاع‌رسانی است که فعالیت‌های تنظیم بازار استان بر اساس چهار محور مذکور انجام می شود.  

علمدار یزدی گفت: مقرر شده است طرح نظارتی ویژه‌ای را در دستور کار قرار دهیم و چشم‌اندازی مطرح شد که بنا بر آن، استان یزد در آینده بسیار نزدیک جزو پنج استان اول در کاهش تورم قرار گیرد.

 

 
چهارشنبه 21 مهر 1400
 
 1371